DİYARBAKIR'da, 200 kişilik sağlık personelinin görev aldığı 'Pandemi Çağrı Merkezi'ne bugüne kadar yaklaşık 1 milyon çağrı yapıldı.
Pandemi ilan edilmesinin ardından koronavirüsü anlatmak ve yapılması gerekenler konusunda bilgi vermek amacıyla danışma hatları kuruldu. İl Sağlık Müdürlüğü Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanlığı'nca bulaşıcı hastalıkları önlemek amacıyla Sağlık Bakanlığı'nın talimatları doğrultusunda kurulan 'Pandemi Kriz Merkezi', 'Pandemi Danışma Hattı' ve 'Psikososyal Destek (PSD)' ismi verilen 3 hat, Diyarbakır Sağlık Müdürlüğü binasında hizmet veren Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanlığı Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar Birimi'nce aktif hale getirildi.