OLAĞANÜSTÜ HAL KAPSAMINDA BAZI DÜZENLEMELER YAPILMASI HAKKINDA KANUN
HÜKMÜNDE KARARNAME
MADDE 184- 11/10/2011 tarihli ve 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı
Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 7 nci
maddesinin birinci fıkrasına (f) bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki bentler
eklenmiş ve diğer bentler buna göre teselsül ettirilmiştir,
“g) Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü.
ğ) Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü.” '
MADDE 185- 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye 14 üncü maddesinden sonra
gelmek üzere aşağıdaki 14/A ve 14/R maddeleri eklenmiştir,
“Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü
MADDE 14/A- (1) Halk Sağlığı Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
- Halk sağlığını korumak ve
geliştirmek, sağlık için risk oluşturan faktörlerle mücadele etmek.
- Birinci basamak sağlık hizmetlerini
yürütmek, bu amaçla birinci basamak sağlık kuruluşlarım kurmak ve
işletmek, gerektiğinde bunları birleştirmek, ayırmak, nakletmek veya
kapatmak.
- Bulaşıcı, bulaşıcı olmayan, kronik
hastalıklar ve kanser ile anne, çocuk, ergen, yaşlı ve engelli gibi risk
gruplarıyla ilgili olarak izleme, sürveyans, inceleme, araştırma,
bağışıklanma ve kontrol çalışmaları yapmak, bunlarla ilgili verilerin
toplanmasını sağlamak, belirlenen hedefler doğrultusunda plan ve programlar
hazırlamak, uygulamaya koymak, denetlenmesini sağlamak, değerlendirmek ve
gerekli önlemleri almak.
ç) Yaşam kalitesini yükseltecek alışkanlıkları kazandırarak toplumdaki tüm
bireylerin sağlığım geliştirmek; hatalı beslenme alışkanlıkları, obezite, sigara
ve benzeri zararlı maddelerin yol açtığı sağlık riskleri ve tehditleri ile
mücadele etmek, bu hususları izlemek, araştırmak, veri toplanmasını sağlamak ve
değerlendirmek.
- Birey, toplum ve çevre sağlığım
etkileyen ve genel sağlığı ilgilendiren her tür etkeni incelemek, teşhis
etmek, değerlendirmek ve kontrol etmek üzere gerekli laboratuvar
hizmetlerinin organizasyonunu sağlamak ve ulusal referans laboratuvar
kurmak ve işletmek, içme sulan, biyosidal ürünler gibi görev alanına giren
konularda tüketici güvenliği ile ilgili tedbirleri almak ve buna yönelik
her türlü iş ve işlemi tesis etmek.
- Sağlık tehditlerine yönelik erken
uyarı ve cevap geliştirilmesi amacıyla gerekli organizasyonu sağlamak,
halk sağlığını tehdit eden konularda gereken tüm tedbirleri almak ve
gerektiğinde müeyyide uygulamak.
- Biyolojik ürünler ve test materyali
ile benzeri ürünlerle ilgili araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde
bulunmak, bu ürünleri temin etmek veya edilmesini sağlamak, ürettirmek ve
gerektiğinde üretmek.
- Görev ve sorumluluk alanıyla ilgili
olarak hizmet standardizasyonunu sağlamak, meslek personelinin yetişmesi
için ilgili kurumlarla işbirliği yaparak eğitim programları hazırlamak,
eğitim ve yayın faaliyetinde bulunmak.
ğ) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü
MADDE 14/B- (1) Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
- Bakanlığa bağlı hastaneleri, ağız ve
diş sağlığı merkezlerini ve benzeri sağlık kuruluşlarım kurmak ve
işletmek, gerektiğinde bunları birleştirmek, ayırmak, nakletmek veya
kapatmak.
- .Sağlık kuruluşlarında her türlü
koruyucu, teşhis, tedavi ve rehabilite edici sağlık hizmetlerinin
yürütülmesini sağlamak, faaliyetleri izlemek ve değerlendirmek, iyi
uygulama örneklerini yaygınlaştırmak.
- Performans değerlendirmesi yapmak ve
değerlendirme sistematiği için her türlü alt yapıyı kurmak.
ç) Sağlık kuruluşlarında hasta haklarına, hasta ve çalışanların sağlığına
ve güvenliğine yönelik iyileştirme çalışmaları yapmak.
- Bakan tarafından verilen benzeri
görevleri yapmak.”
MADDE 186: 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 23 üncü maddesinin ikinci
fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“a) Müsteşar veya görevlendireceği müsteşar yardımcısı, Sağlık Hizmetleri,
Halk Sağlığı ve Kamu Hastaneleri Genel Müdürleri veya görevlendirecekleri birer
yardımcıları ile I. Hukuk Müşaviri veya görevlendireceği bir hukuk müşaviri,”
MADDE 187- 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 25 inci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 25-
1. Bakanlık ve bağlı kuruluşları,
ilgili mevzuatına uygun olarak taşra teşkilatı kurmaya ve kaldırmaya
yetkilidir.
- Bakanlığın il ve ihtiyaca göre
kurulacak ilçe yönetim birimleri il ve ilçe sağlık müdürlükleridir. .11
sağlık müdürlüğü bünyesinde ihtiyaca göre halk sağlığı, kamu hastaneleri,
ilaç ve tıbbi cihaz, sağlık ve acil sağlık hizmetleri ile personel ve
destek hizmetlerini yürütmek üzere başkanlıklar kurulabilir.
- İl sağlık müdürleri Bakanlığın il
düzeyindeki hizmetlerinin etkili ve verimli bir şekilde yürütülmesinden
sorumludur; Bakanlığın düzenlemeleri çerçevesinde il düzeyinde personelin
adil ve dengeli dağılımını yapar ve bu amaçla il içinde personel nakil ve
görevlendirme işlemlerini doğrudan gerçekleştirir.
- İl sağlık müdürü, acil sağlık
hizmetlerinin yürütülmesi için kamu ve özel hukuk tüzel kişileri ile
gerçek kişilere ait tüm sağlık kurum ve kuruluşlarının sevk ve idaresinden
sorumlu ve bu konuda yetkilidir.
- Birden fazla ildeki sağlık
hizmetlerinin bir arada değerlendirilmesi, gelişmişlik farklarının
giderilmesi ve hizmetlerin ve ihtiyaçların müşterek planlanması amacıyla
Bakanlıkça belirlenen illerdeki müdürlerden biri koordinatör olarak
görevlendirilebilir.”
MADDE 188- 663 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnameye 25 inci maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki
25/A maddesi eklenmiştir.
“Hastanelerin yönetimi ve denetimi
MADDE 25/A-
1. Hastaneler hastane
başhekimi tarafından yönetilir. Hastane başhekimine bağlı olarak idari ve mali
işler ile sağlık bakım hizmetleri müdürlükleri kurulur. Bakanlık tarafından,
hastanelerin büyüklükleri dikkate alınarak belirlenen hallerde, yönetim
görevleri tek kişiye verilebilir veya hastanedeki müdürlüklerin sayısı dörde
kadar artırılabilir; bu durumda görev dağılımları yeniden belirlenir,
- Bakanlıkça tespit edilen norm ve
standardı aşmamak kaydıyla il sağlık müdürü tarafından belirlenen sayıda
başhekim yardımcılıkları ve müdür yardımcılıkları oluşturulur.
- Hastaneler; tıbbi ve mali kriterler
ile kalite, hasta ve çalışan güvenliği ve eğitim kriterleri çerçevesinde
Bakanlıkça belirlenecek usul ve esaslara göre altı aylık veya bir yıllık
sürelerle değerlendirmeye tabi tutulur. Bu değerlendirme, kamu veya özel
değerlendirme kuruluşlarına da yaptırılabilir. Değerlendirme sonuçlarına
göre hastaneler yukarıdan aşağıya doğru (A), (B), (C), (D) ve (E) şeklinde
gruplandırılır. Hastanelerin ağırlıklı ortalaması, il düzeyinde
hastanelerin grubunu belirler.
- Yapılan değerlendirme sonuçlarına
göre il düzeyinde hastanelerin;
- Grup düşürülmesi,
- (D) grubunda devralınması halinde,
üçüncü değerlendirme sonucunda üst gruba çıkarılamamış olması,
- (E) grubunda devralınması halinde,
ikinci değerlendirme sonucunda üst gruba çıkarılamamış olması,
ç) Bünyesindeki hastanelerden birinin ard arda yapılan iki değerlendirmede
de grup düşürülmesi,
- Bünyesindeki hastanelerden birinin
(E) grubu olarak devralınması halinde, ikinci değerlendirme sonucunda bu
hastanenin bir üst gruba çıkarılamamış olması,
Hallerinde Bakanlıkça il sağlık müdürünün ve varsa ilgili başkanın görevine
son verilir, Bu fıkranın (a), (b) ve (c) bentlerinde sayılan hallerin hastane
ölçeğinde gerçekleşmesi durumunda ise başhekimin görevine son verilir.”
MADDE 189- 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 35 inci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 35- (1) Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü merkez ve
taşra teşkilatından; Türkiye İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumu ise merkez
teşkilatından meydana gelir. Ancak Türkiye İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumu ihtiyaç
halinde denetim hizmetlerini yürütmek üzere merkeze bağlı gruplar
oluşturabilir.
- Merkez teşkilatlan;
- Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık
Genel Müdürlüğünde; Genel Müdür, iki genel müdür yardımcılığı, daire
başkanlıkları ile strateji geliştirme daire başkanlığından,
- Türkiye İlaç ve Tıbbî Cihaz
Kuramımda; Başkan, beş başkan yardımcılığı, daire başkanlıkları, ihtiyaca
göre kurulacak danışma ve denetini birimleri ile strateji geliştirme daire
başkanlığından,
Meydana gelir.”
MADDE 190- 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 42 nci maddesi başlığı
ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
;‘Atama, personelin niteliği ve mali haklar
MADDE 42-
1. Bakanlıkta ekli (II)
sayılı cetvelde belirtilen pozisyonlarda sözleşmeli olarak personel istihdam
edilir. Yeni açılacak hastaneler için söz konusu cetveldeki başhekim, başhekim
yardımcısı, müdür ve müdür yardımcısı pozisyonu sayılan, Maliye Bakanlığının
uygun görüşü üzerine Bakanlıkça %20’ye kadar artırılabilir. Bakanlık ve bağlı
kuruluşlarındaki diğer personel 657 sayılı Kanun ve 4924 sayılı Kanuna tabi
olarak çalışır.
- Bakanlık ve bağlı kuruluşlarında,
23/4/1981 tarihli ve 245 i sayılı Bakanlıklar ve Bağlı Kuruluşlarda Atama
Usulüne İlişkin Kanunun eki cetvellerde sayılanlar dışında kalan
memurların atamaları Bakan tarafından yapılır. Bakan, gerekli gördüğü
hallerde atama yetkisini merkez teşkilatında alt kademelere ve bağlı
kuruluşların üst yöneticilerine devredebilir,
- Ekli (II) sayılı cetvelde belirtilen
pozisyonlardaki sözleşmeli personelde, en az lisans eğitimi veren
yükseköğretim kuramlarından mezun olma şartı ve 657 sayılı Kanunun 48 inci
maddesinde sayılan genel şartlar aranır,
- İl ve ilçe sağlık müdürünün tabip
olması; il sağlık müdürü, başkan, başkan yardımcısı, başhekim ve
müdürlerin kamu veya özel sektörde en az beş yıl, ilçe sağlık müdürü,
uzman ve müdür yardımcılarının ise en az üç yıl iş tecrübesine sahip bulunması
gerekir,
- Eğitim ve araştırma hastaneleri
başhekiminin eğitim görevlisi tabip veya tıp alanında doçent veya profesör
unvanlı tabip; diğer hastane başhekimlerinin uzman tabip veya tıp, hukuk,
kamu yönetimi, işletme, sağlık yönetimi alanında lisans, yüksek lisans
veya doktora eğitimi almış tabip; yüz yatağın altındaki hastane
başhekimlerinin tabip; ağız ve diş sağlığı ile ilgili hastanelerde
başhekimin diş hekimi olması; başhekim yardımcılarının ise tıp, diş
hekimliği veya eczacılık öğrenimi almış olması veya lisansüstü eğitim
yapmış olmaları kaydıyla sağlık bilimleri lisansiyeri olması gerekir.
- Açıktan alınacak uzmanların Kamu
Personeli Seçme Sınavından en az yetmiş puan almış olmaları şarttır,
Uzmanların dağılımına ve işe alımına ilişkin usul ve esaslar Bakanlık
tarafından belirlenir. Açıktan istihdam edilen uzmanların oranı toplam
uzman sayısının yüzde otuzunu geçemez.
- Ekli (II) sayılı cetvelde yer alan
sözleşmeli personelle ilgili bu maddede belirtilen asgari şartların
dışında Bakanlıkça ilave nitelik ve şartlar belirlenebilir.
- İlgili birimlerin fonksiyonları,
rolleri ve hizmet ihtiyaçları dikkate alınarak ekli (II) sayılı cetvelde
belirtilen sözleşmeli personel pozisyonlarının normları Bakanlıkça
belirlenir.
- Ekli (II) sayılı cetvelde belirtilen
pozisyonlardaki sözleşmeli personelin sözleşmeleri Bakan tarafından
imzalanır. Bakan, gerekli gördüğü hallerde sözleşme imzalama yetkisini
merkez teşkilatı ile taşra teşkilatındaki yöneticilere devredebilir.
- Ekli (11) sayılı cetvelde belirtilen
pozisyonlardaki sözleşmeli personelin sözleşmeleri iki yıldan dört yıla
kadar yapılabilir ve süre sonunda tekrar sözleşme imzalanabilir. Bu
şekilde istihdam edilecek personelle yapılacak sözleşme ekinde kurumsal
hedefler ve performans değerlendirme kriterleri de gözetilerek hazırlanan
bireysel performans kriterleri ve hedefleri belirtilir. Sözleşme eki
performans hedeflerindeki gerçekleşmelere bağlı olarak süresinden önce de
sözleşmeler sona erdirilebilir. Başarısızlık sebebiyle il sağlık müdürünün
değişmesi halinde başarısızlığa sebebiyet veren başkan ve yardımcıları ile
ilçe sağlık müdürlerinin ve başhekimlerin sözleşmeleri kendiliğinden sona
erer. Başarısızlık sebebiyle başhekimlerin sözleşmesinin sona erdirilmesi
halinde başhekim yardımcıları ile müdür ve yardımcılarının sözleşmeleri de
kendiliğinden sona erer. Sürenin bilmesi veya herhangi bir sebeple
sözleşmenin sona ermesi halinde yeni sözleşmeler yapılıncaya kadar bu
görevler iki ayı geçmemek kaydıyla geçici süreli görevlendirilenler
tarafından yürütülür. Başhekimin değişmesine bağlı olarak sözleşmesi sona
eren personelle yeniden sözleşme yapılabilir,
- F.kli (Tl) sayılı cetvelde belirlilen
sözleşmeli pozisyonlarda açıktan istihdam edilen personelin herhangi bir
suretle sözleşmeleri sona erdiğinde ilişikleri kesilir ve sözleşmeli
çalışmaları, memurluk veya diğer personel istihdam şekillerinden birine
geçiş bakımından kazanılmış hak teşkil etmez.
- Kamu kurum ve kuruluşlarında memur
olarak istihdam edilenlerden uygun niteliklere sahip olanlar, kendilerinin
isteği ve kurumlarımn muvafakati ile ekli (II) sayılı cetvelde belirtilen
pozisyonlarda sözleşmeli statüde istihdam edilebilir. Bu şekilde istihdam
edilenler kuramlarından aylıksız izinli sayılır. Bunlara kuramlarınca
peşin olarak ödenen aylıklar için borç çıkarılmaz ve sözleşme ücretleri
takip eden aybaşı itibarıyla ödenmeye başlanır. Söz konusu personel
aylıksız izinli sayıldıkları kadro unvanları dikkate alınmak suretiyle
5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendine tabi
olmaya devam ederler. İlgililerin bu şekilde aylıksız izinde geçirdikleri
süreler önceki kadro unvanları esas alınmak suretiyle emekli keseneğine
esas aylık unsurlarının veya sigorta primine esas kazanç unsurlarının
tespitinde dikkate almtr, Bu fıkra kapsamına girenlerin aylıksız izinli
sayıldıkları süreler emekli ikramiyesinin hesabında dikkate alınır,
Yükseköğretim kurumlarımn öğretim üyesi kadrosunda bulunanlardan
sözleşmeli statüde istihdam edilenlerin sözleşmeli olarak çalıştıkları
süreler, akademik unvanların kazanılması, yükseköğretim kurumlan dışında
kullanılması ve diğer özîük işlemlerinde değerlendirilmesi bakımından
yükseköğretim kuramlarında geçmiş sayılır. Sözleşmesi herhangi bir surette
sona eren personel, bir ay İçinde kurumuna müracaatı halinde, kurumunca
bir ay içinde kadrosuna atanır ve bu görevlerde geçen hizmetleri
kazanılmış hak aylık ve derecelerinde değerlendirilir.
- Eldi (II) sayılı cetvelde belirtilen
pozisyonlarda sözleşmeli istihdam edilenlerden onikinci fıkra kapsamına
girmeyenler, sosyal güvenlik açısından 5510 sayılı Kanunun 4 üncü
maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında kabul edilirler.
- Ekli (II) sayılı cetvelde belirtilen
personele, 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre
belirlenen tavan ücret esas alınarak genel bütçeden ekli (III) sayılı
cetvelde belirlenen oranlarda peşin olarak ücret ödenir. Ayrıca bağış,
faiz ve kira gelirleri hariç olmak üzere döner sermaye gelirlerinden aynı
cetvelde belirlenen tavan oranlan geçmemek kaydıyla ek ödeme yapılabilir.
Bakanlıkça belirlenen hizmet sunum şartlan ve kriterleri de dikkate
alınmak suretiyle, bu ödemenin oranı ile usul ve esasları; personelin
görevi, eğitim durumu, çalışma şartları ve çalışma süreleri, hizmete
katkısı, performansı ve çalıştığı hastanenin grubu gibi unsurlar esas alınarak
Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine Bakanlıkça belirlenir.
- Ekli (11) sayılı cetvelde belirtilen
sözleşmeli personele yapılacak ek ödemeler, çalışmayı takip eden ayın
başında yapılır. Sözleşmeli personele yukarıda sayılanlar dışında herhangi
bir ad altında ödeme yapılamaz ve sözleşmelere bu hususta hüküm konulamaz.
- Sözleşmeli personel; kazanç getirici
başka bir iş yapamaz, resmî veya özel herhangi bîr müessesede maaşlı,
ücretli veya sözleşmeli olarak görev alamaz, serbest olarak sanat ve
mesleklerini icra edemez, 657 sayılı Kanunda Devlet memurları için
yasaklanmış bulunan eylemlerde bulunamaz.
- Sözleşmeli personelin haftalık
çalışma süresi emsali Devlet memulları ile aynıdır.
- Sözleşmeli personel olarak görev
yapanlar, ihtiyaç halinde Bakanlığın ve bağlı kuruluşlarının merkez
teşkilatında daire başkam ve daha üst yönetici kadrolarında süreli olarak
görevlendirilebilir ve bu husus sözleşmelerde belirtilir.
- Sözleşmeli personelin izinleri ve
sosyal güvenlik açısından 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (a) bendi kapsamına girenlerin iş sonu tazminatı hususlarında
657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (B) bendine göre
istihdam edilen sözleşmeli personele ilişkin hükümler uygulanır. Söz
konusu personel için işsizlik sigortası primi ödenmez.
- Sözleşmeli personelin disiplin
amirlerinin tayini ile çalışma usul ve esasları Bakanlık tarafından
belirlenir. Bunlardan idari görevlerde bulunanlara memurların disiplin
amirliği yetkisi verilebilir.
- Devlet hizmeti yükümlülüğünü yapmakta
olan personel, atanmış olduğu sağlık kurumunda bu madde kapsamında
sözleşmeli personel olarak çalıştırılabilir, Ancak il merkezindeki sağlık
kurumlarına atanmış olan Devlet hizmeti yükümlüleri il sağlık
müdürlüğündeki sözleşmeli pozisyonlarında çalıştırılabilir. Bu personelin
sözleşmeli olarak geçen süreleri Devlet hizmeti yükümlülüğünden sayılır.
- 4924 sayılı Kanun hükümleri
çerçevesinde sözleşmeli olarak çalışan tabipler ihtiyaç halinde, istihdam
edildikleri hizmet biriminde olmak kaydıyla, ekli (II) sayılı cetvelde
sayılan başhekim ve başhekim yardımcısı veya lüzumu halinde ilçelerde ilçe
sağlık müdürü pozisyonlarında görevlendirilebilir. Bu şekilde
görevlendirilenlere bu görevlerinden dolayı ayrıca herhangi bir ödeme
yapılmaz.”
MADDE 191- 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 51 inci maddesine ikinci fıkrasından
sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiş ve meveut üçüncü fıkra dördüncü
fıkra şeklinde teselsül ettirilmiştir.
“(3) Bakanlık, yurt dışında sağlık hizmeti sunmak amacıyla sağlık, hizmet
birimleri kurabilir ve işletebilir. Ru amaçla ulusal ve uluslararası sivil
toplum kuruluşları, fınaııs ve yardım kuruluşları ile işbirliği ve ortak
çalışma yapabilir. Bu kapsamdaki sağlık hizmet birimlerinin kuruluşu, işleyişi,
personel istihdamı ve bunlara mali ve sosyal hak kapsamında yapılacak ödemeler
ile diğer mali ve idari hususlar Bakanlar Kurulunca belirlenir, Bu fıkra
kapsamında kamu kuramlarında çalışanlardan görevlendirilenler, çalıştıkları
sürede aylıksız izinli sayılır. Aylıksız izin verilmek suretiyle
görevlendirilenlerden, önceki görevleri sebebiyle ve 5510 sayılı Kanunun 4 üncü
maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi veya geçici 4 üncü maddesi kapsamında
sigortalı veyahut iştirakçi sayılanların; aylıksız izinli sayıldıkları sürece aynı
kapsamdaki sigortalılık veya iştirakçilik ilişkisi devam eder. İlgililerin bu
şekilde aylıksız izinde geçirdikleri süreler önceki kadro unvanları esas
alınmak suretiyle emekli keseneğine esas aylık unsurlarının veya sigorta
primine esas kazanç unsurlarının tespitinde ve emekli ikramiyesinin hesabında
dikkate alınır. Bu fıkra kapsamına girenler ile bunların yurt dışında birlikte
yaşadıkları ve 5510 sayılı Kanuna göre bakmakla yükümlü oldukları kişilerin
yurt dışındaki sağlık giderleri, aylıksız izin dönemini geçmemek kaydıyla
sürekli görevle yurt dışına gönderilen Devlet memurları için 5510 sayılı
Kanunda belirlenmiş olan usul ve esaslar çerçevesinde karşılanır. Bu fıkra
uyarınca görevlendirilenlerden görev süresinin bitimini veya görevlendirmenin
sonlandırılmasmı izleyen onbeş gün içinde görevlerine dönmeyenler memuriyetten
çekilmiş sayılırlar. Göreve dönenlerin aylıksız izinde geçirdikleri süreler
kazanılmış hak aylık ve derecelerinde değerlendirilir.”
MADDE 192- 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki ek madde
eklenmiştir.
“EK MADDE 1- (1) 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı
cetvelde yer alan Türkiye Halk Sağlığı Kurumu ve Türkiye Kamu Hastaneleri
Kurumu kadroları ile birlikte cetvelden çıkarılmıştır. Bu cetvellerde yer alan
kadrolar, merkez teşkilatlarındaki Kurum Başkam, Kurum Başkan Yardımcısı ve I.
Hukuk Müşaviri kadroları ile Türkiye Halk Sağlığı Kurumlunun taşra
teşkilatındaki müdiir ve müdür yardımcısı kadroları ile münhal şube müdürü
kadroları hariç olmak iizere, 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I)
sayılı cetvelin Sağlık Bakanlığına ait bölümünün ilgisine göre merkez, taşra ve
döner sermaye teşkilatına ait kısımlarına eklenmiştir. Ayııı cetvelin Sağlık
Bakanlığına ait bölümünün merkez teşkilatı kısmındaki “genel müdür” kadro
sayısı “10”, “genel müdür yardımcısı” kadro sayısı “22” şeklinde değiştirilmiş;
taşra teşkilatındaki il sağlık müdürü, il sağlık müdür yardımcısı ve ilçe
sağlık müdürü kadroları ile münhal şube müdürü kadroları iptal edilerek anılan
cetvelden çıkarılmıştır. Ekli (7) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas
edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin Türkiye
Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğüne ait bölümüne eklenmiştir,”
MADDE 193- 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki geçici madde
eklenmiştir,
“GEÇİCİ MADDE 15-
1. Bakanlık teşkilat ve
kadrolarını bu maddenin yayımı talihinden itibaren en geç üç ay içinde bu
Kanını Hükmünde Kararname hükümlerine uygun hale getirir. Teşkilat ve kadrolar
bu Kanun Hükmünde Kararnameye uygun hale getirilinceye kadar, görevler daha
önce bu görevleri yapmakta olan birimler ve personel tarafından; harcama ve
ödemeler de ilgili bütçesinden yapılmaya devam edilir.
- Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin
gerektirdiği düzenleyici işlemler bu maddenin yayımı tarihinden itibaren
en geç altı ay içinde yürürlüğe konulur. Anılan düzenlemeler yürürlüğe
konuluncaya kadar, meveut düzenlemelerin bu Kanun Hükmünde Kararnameye
aykırı olmayan hükümlerinin uygulanmasına devam edilir.
- Bu Kanun Hükmünde Kararname ile
kaldırılan Türkiye Halk Sağlığı Kurumu ve Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu
Başkanlıklarının, üçüncü kişilerle yapmış olduğu veya taraf olduğu her
türlü taahhüt, sözleşme, bak, alacak ve borçlan ile dava ve icra
takipleri, teşkilat bu Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine uygun hale
getirildiğinde Bakanlığa devredilmiş sayılır.
- Bu maddenin yayımı tarihinde görevde
bulunan Bakanlık, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu ve Türkiye Kamu Hastaneleri
Kurumunun merkez ve taşra teşkilatı kadrolarına atanmış veya görevlendirilmiş
olup kadroları iptal edilen personelden; Kurum Başkanı, Kurum Başkan
Yardımcısı, I, Hukuk Müşaviri, İl Sağlık Müdürü, İl Sağlık Müdür
Yardımcısı, İlçe Sağlık Müdürü, Halk Sağlığı Müdürlüğünde müdür ve müdür
yardımcısı olanların görevleri bu maddenin yayımı tarihinde sona erer.
Bunlardan Kurum Başkan Yardımcısı ve I. Hukuk Müşaviri kadrolarına
asaleten atanmış bulunanlar Genel Müdür Yardımcısı kadrolarına; il sağlık
müdür yardımcısı ve halk sağlığı müdürlüğünde müdür yardımcısı kadrolarına
asaleten atanmış bulunanlar ise şube müdürü kadrolarına halen bulundukları
kadro dereceleriyle atanmış sayılır. Kadro unvanı değişmeyen diğer
personel, ilgisine göre Bakanlığın merkez, taşra ve döner sermaye
teşkilatındaki aynı unvanlı kadrolara başkaca bir işleme gerek kalmaksızın
atanmış sayılır. Kaldırılan kuramlarda 4924 sayılı Kanun, 657 sayılı
Kanunun 4 üncü maddesinin (B) ve (C) fıkraları uyarınca ve vekil ebe ve
hemşire pozisyonlarında çalıştırılan personel ile sürekli ve geçici
işçiler, çalıştığı birim ve teşkilatı esas alınarak meveut pozisyon ve
kadrolarıyla başkaca bir işleme gerek kalmaksızın Bakanlığa devredilmiş
sayılır. Anılan idarelere ait boş kadro ve pozisyonlar, bu maddenin yayımı
tarihinde başkaca bir işleme gerek kalmaksızın, bulundukları teşkilatlar
esas alınarak
Bakanlığa devredilmiş sayılır. Kamu hastaneleri birlikleri genel
sekreterlikleri ile birliklere bağlı hastanelerde görevli sözleşmeli personelin
sözleşmeleri bu maddenin yayımı tarihinde sona erer. Söz konusu sözleşmeli
pozisyonlara kamu kurum ve kuruluşlardan görevlendirilenler kadro görevlerine
dönerler, 10/7/2003 tarihli ve 4924 sayılı Kanuna tabi olarak çalışmakta iken
sözleşme yapmış olanlar, en son ayrıldıkları 4924 sayılı Kamına tabi sözleşmeli
pozisyonlara dönebilirler, açıktan atananların ise ilişikleri kesilir, Ancak
sözleşmeleri sona eren personel, iiç ayı geçmemek üzere yeni görevlendirmeler
yapılıncaya kadar aynı şartlarda görev yapar.
- Kaldırılan kurumlanıl kullanımındaki
bütün taşınırlar Bakanlığa devredilir. Bu kuramlara tahsis edilmiş olan
taşınmazlar, tahsis amacında kullanılmak üzere Bakanlığa tahsis edilmiş
sayılır.”
MADDE 194- 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (T) sayılı cetvelin
“Hizmet Birimleri” başlıklı sütununa aşağıdaki sıralar eklenmiş ve eki (II) ve
(III) sayılı cetveller aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“13. Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği
- Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü
- Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü”
“(II) SAYILI CETVEL SÖZLEŞMELİ PERSONEL POZİSYON UNVAN VE SAYILARI | POZİSYON UNVANI | POZİSYON SAYISI | İL SAĞLIK MÜDÜRÜ | 81 | İLÇE SAĞLIK MÜDÜRÜ | 700 | BAŞKAN | 400 | BAŞKAN YARDIMCISI | 600 | BAŞHEKİM | 850 | BAŞHEKİM YARDIMCISI | 2.000 | MÜDÜR | 1.600 | MÜDÜR YARDIMCISI | 2.000 | UZMAN* | 1.600 | TOPLAM | 9.831 |
|
|
* Uzman personel: İl sağlık müdürlüklerinde, belirlenen alan ve vasıflarda özel bir meslek bilgisi, tecrübe veya ihtisasını gerektiren hizmetlerde sözleşmeli personel pozisyonuna bağlı olarak istihdam edilen personeli ifade eder.
(III) SAYILI CETVEL SÖZLEŞME ÜCRETİ CETVELİ | | Unvanı | Sözleşme Ücreti Oram | Ek Ödeme Tavan Oranı | | (%) | (%) | İl Sağlık Müdürü | | | a) Profesör, Doçent, Eğitim Görevlisi | 250 | 500 |
|
|
b) Uzman Hekim, Hekim* | 200 | 400 |
c) Hekim | 200 | 300 |
Başkan | | |
a) Profesör, Doçent, Eğitim Görevlisi | 200 | 500 |
b) Uzman Hekim, Hekim* | 200 | 400 |
c) Diğer | 200 | 300 |
Başkan Yardımcısı | | |
a) Profesör, Doçent, Eğitim Görevlisi | 150 | 500 |
b) Uzman Hekim, Hekim* | 150 | 400 |
c) Diğer | 150 | 300 |
İlçe Sağlık Müdürü | | |
a) Profesör, Doçent ve Eğitim Görevlisi | 150 | 400 |
b) Uzman Hekim, Hekim* | 150 | 300 |
c) Pratisyen Hekim | 150 | 200 |
Uzman | 100 | 125 |
Başhekim | | |
a) Profesör, Doçent ve Eğitim Görevlisi Hekim | 150 | 600 |
b) Uzman Hekim, Uzman Diş Hekimi, Hekim ve Diş Hekimi* | 150 | 450 |
c) Hekim, Diş Hekimi | 150 | 200 |
Başhekim Yardımcısı | | |
a) Uzman Hekim, Uzman Diş Hekimi, Hekim* | 150 | 270 |
b) Hekim, Diş Hekimi. Eczacı | 150 | 180 |
c) Lisansüstü eğitim yapmış sağlık bilimleri lisansiyerleri | 100 | 125 |
Müdür | 100 | 125 |
Müdür Yardımcısı | 75 | |
| |
(*) Tıp alanında doktora yapmış tabip veyahut hukuk, kamu yönetimi, işletme ve sağlık yönetimi alanında lisans, yüksele lisans veya doktora eğitimi almış tabip”