Bu sayfada e-imza yenileme, kayıp/çalıntı ve ilk temin durumlarında yapılması gereken işlem açıklamaları anlatılacaktır.
1. E-imzanızı; yenileme, süresi biten ve ilk başvurunuz için bu linke tıklayarak başvuru formunda istenilen bilgileri girerek başvuru işlemlerini tamamlayınız.
2. Başvuru işlemi bittikten sonra oluşturuan formu yazdırınız ve kaşe kullanmadan imza kısmını imzalayınız.
3. Eğer Aile hekimi iseniz bu linke satın almak istediğiniz hizmetlerin toplam ücretini
Türkiye Halk Bankası TR89 0001 2009 3260 0005 0003 29 IBAN numarasına ve alacaklı kısmına Diyarbakır İl Sağlık Müdürlüğü yazarak ödeyiniz. İşlem açıklamasına satın aldığınız hizmete ve/veya ürüne göre "Kamu SM NES ücreti" ve eğer talep ettiyseniz "kart okuyucu ücreti" yazınız.
4. İmzaladığınız başvuru formunu, dekont ile birlikte Müdürlüğümüz Bilgi İşlem Birimine getiriniz.
5. Başvuru formunuz tarafımızdan TUBİTAK Kamu Serifikasyon Merkezine gönderilir. e-imzanız üretildiğinde tarafınıza kurye aracılığı ile gönderilir. 4445576 Nolu numaradan başvuru durumunuzu sorgulayabilirsiniz.
6. Bilgisayarınıza e-imza sürücülerini kurmak için bu linke tıklayınız.
7. Bilgisayarınıza güncel java sürümünü kurmak için bu linke tıklayınız.
8. E-imza şifrenizi öğrenme, bloke çözme, şifre oluşturma işlemleri için bu linke tıklayınız.
9. Kayıp/Çalıntı ve Kimlik Güncelleme durumunda:
01.04.2022 tarihi itibari ile Kayıp/Çalıntı ve Kimlik Güncelleme başvurularınızı;
- Kişinin ilk önce KAMU SM Online İşlemlersayfasından NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Sertifikamı İptal Et / Askıya Alma adımlarını takip ederek sertifikasını kullanıma kapatması gerekmektedir.
- Kamu SM web sitesinde bulunan Online İşlemler sayfasındaki NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Kişi Ödemeli Başvurular menüsü üzerinden kişi tarafında yapılacak olup excel başvuru formu tarafımıza üst yazı ile gönderilmesine gerek yoktur. İşlem sonucunda online olarak doldurulan Kamu Sm formu, kişi tarafından Tübitak'a gönderilir.
Not: Kayıp/Çalıntı ve Kimlik Güncelleme başvuruların kişi ödemeli olduğu için çıkan borcun online işlemler sayfasındaki Borç Sorgulama ve Ödeme menüsünden yapılmaktadır.
10. Sistemsel hatadan kaynaklı gerçekleşmeyen başvurularınız için FRM.01.03_09_NITELIKLI_ELEKTRONIK_SERTIFIKA_BASVURU_LISTESI (1).xlsx formu doldurarak üst yazı ile iletilmelidir.
11.İşlem bitimlerinde Diyarbakır İl Sağlık Müdürlüğü Bilgi Sistemleri Birimine üst yazı ile talep edilmelidir.
Eğer ki başvuru ıslak imzalı form ile talep edilecek ise, ıslak imzalı formu fiziki olarak gönderilmesi gerekmektedir.
(Aile Hekimleri Halk Bankasına Kamu SM e-imza yenileme ücretini yatırıp dekontu üst yazının ekine eklemelidir. )
Tel: 0 412 228 69 94 - 228 44 31 / 1123
E-imza işlemleriniz için uygun uygulamalar;
AKIS_Yonetici_x86(2.7).zip,
AKIS Yonetici x64 (6.3.1), (1).zip,JavaSetup8u221.rar
Not: 2024 te alına e-imzalarda bu
linkteki uygulamayı indirmeniz gerekmektedir.